Най-често задаваните въпроси към кариерен консултант

кариерен консултант

Ако и ти имаш въпроси към кариерен консултант, не пропускай да се регистрираш за Кариерен Кошер.

На събитието ще откриеш обособения кът на HRS с много вълнуващи и полезни активности за кандидатите. Ще имаш възможност и за индивидуални консултации.

Представяме ти кратка компилация от най-често задаваните въпроси от кандидати към кариерни консултанти по време на интервю. Запознай се с четирите основни фактора, интересуващи кандидатите за работа, и се подготви по следните въпроси на база своя опит и очаквания преди следващото си интервю.

Какво е заплащането за тази позиция?

Eдин от основните критерии за избор на работно място е паричното възнаграждение. За да сме ясно ориентирани какво заплащане можем да очакваме от работодателя е нужно да съпоставим професионалния си опит и придобити умения със заплатите в избраната работна сфера. Разбира се, то може да варира според това дали компанията, за която кандидатстваме, е частна или държавна.

Къде се намира работното място?

В забързаното ежедневие е добре максимално да оптимизираме времето си. Именно затова офис локацията би могла да бъде ключов фактор в търсенето на работа. Съществуват кандидати, които не биха заменили удобството да са близо до дома си и спестяват дългото чакане в задръствания. Но има и друг тип кандидати, за които местоработата не е фактор, защото са ангажирани със следработни задачи и пътуването до различни локации е неизбежно. 

Тук се има предвид интервюто, което се провежда от страната на кариерен консултант, представител на агенция за подбор на персонал, а не в офиса на компанията, предлагаща работното място. 

Какво е работното време?

Днес бизнесът предлага различни опции за работно време и то може да варира както според естеството на работа, така и в зависимост от нуждите и изискванията на кандидата. Пример за това са родители, които имат различни ангажименти с децата си – водене до и взимане от детска градина, училище, спортни активности и т.н. Подобна може да бъде и ситуацията при студенти, които имат задължителен присъствен ангажимент в университета. В тези случаи стандартното време от 09:00 до 18:00 ч. се променя, а могат да бъдат предложени варианти за половин работен ден или работа на смени. Все повече се популяризира и концепцията ‚дистанционна работа‘, която прави работното време още по-гъвкаво и пасващо на начина на живот на младите професионалисти. 

Какъв е екипът – колко човека го съставят, какво е отношението между колегите?

„Корпоративна култура“ е термин, който вече е широко разпространен сред бизнес средите в България. За все повече хора работната атмосфера еопределящ фактор дали ще се задържат дълго в дадена компания и това е съвсем естествено. Вземайки предвид факта, че прекарваме по-голямата част от деня си на работното място, е важно средата ни да е мотивираща и градивна. Тиймбилдинг активностите заемат голяма част от сформиране на положително мнението на кандидат или новопостъпил в дадена компания служител за културата в тази компания. 

Посочените въпроси не са изненада за повечето професионалисти с опит зад гърба си, но биха помогнали на хора, които стартират кариерното си развитие да изградят реалистична представа за пазара на труда и за подготовка в процеса по намиране на първа работа.  

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.